Hoe voeg ik een aparaat toe aan VigorACS ?

Om een DrayTek apparaat te kunnen beheren dient het apparaat ondersteuning te hebben voor het TR-069 protocol.

Volg de onderstaande stappen om uw apparaat toe te voegen aan onze VigorACS SI dienst.

Stap 1: Remote management activeren

 

  1. Log in als ‘admin’ op de router die u wilt beheren en open het menu System Maintenance > Management.
  2. Schakel bij Management Access Control de services HTTP server en HTTPS server in. Zorg er ook voor dat een eventuele TR069 Server service ook is ingeschakeld.
  3. Klik op OK om de instellingen toe te passen.
System Maintenance >> TR-069 Setting
Periodic Inform Settings
Stun settings (optie achter modem)

Stap 2: TR-069 instellen

  1. Open het menu System Maintenance > TR-069
  2. Vul de onderstaande gegevens in bij de invulvelden:
    URL:https://acs2.vigoracs.nl:443/ACSServer/services/ACSServlet
    Username:  Password:De gebruikersnaam en wachtwoord van het netwerk zoals ingesteld in VigorACS SI.

    Tip: Indien u deze gegevens niet gewijzigd heeft dan zijn deze gelijk aan de inloggegevens van VigorACS, deze gegevens staan ook in de e-mail die u van ons ontvangen heeft.
     
    CPE Client:Enable
    Port:8069
    Username:vigor
    Password:password
    Periodic inform:Enable
    Interval time:120 seconds
  3. Klik op OK om de instellingen toe te passen. Na enkele seconden zal het apparaat in uw VigorACS netwerk verschijnen.

Stap 3: Syslog (optioneel)

  1. Open het menu System Maintenance > Syslog (of Syslog / Mail Alert Setup)
  2. Vul de onderstaande gegevens in:
    Syslog Access Setup:Enable
    Server IP Adress:acs2.vigoracs.nl (of 84.35.101.180)
    Destination Port:514
  3. Zet (indien u de mogelijkheid wordt geboden) alle mogelijke messages aan.
  4. Klik op OK om de instellingen toe te passen.

Mijn apparaat verschijnt niet in VigorACS

Sommige modellen hebben problemen met het bereiken van onze servers in verband met DNS-problemen of problemen met het opzetten van een beveiligde verbinding.

Probeer de URL (stap 2.2) aan te passen naar:

https://84.35.101.180/ACSServer/services/ACSServlet

http://acs2.vorgoracs.nl/ACSServer/services/ACSServlet

http://84.35.101.180/ACSServer/services/ACSServlet

Als de access point of router niet direct aan internet hangt dan kan het zijn dat wij geen directe verbinding met dit apparaat op kunnen bouwen. In dat geval kunt u proberen om STUN in te stellen onder ‘STUN Settings’:

  • Status: Enabled
  • Server Address: acs2.vigoracs.nl of 84.35.101.180

Indien dat niet werkt kunt u ook nog proberen om uw netwerkgebruikersnaam en wachtwoord te versimpelen zodat deze alleen kleine letters en cijfers bevatten:

  • Ga naar ‘Network Management’ (wereldbol icoon)
  • Selecteer uw netwerk
  • Wijzig ‘User Name’ en ‘Password’ indien nodig
  • Klik op ‘Save’ (rechts onder in)

Pas vervolgens de inloggegevens aan (stap 2.2) in uw DrayTek apparaat/apparaten.

Let op: Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de communicatie met uw DrayTek apparaat. U dient binnen VigorACS nog steeds uw huidige inloggegevens gebruiken om zelf in te loggen.